Atasözü açıklayan kompozisyon


allah'ım allah'ım bu ne pis bir şeydir. ilkokul'un sonunda oluyor muydu hatırlamıyorum 8'de falan oluyordu kesin. ama lise ve dengi okullarda olduğuna eminim. lise de olduğuna eminim de denginde var mı bilmiyorum. zaten lise dengi okul nedir hiç anlamadım saçma bence. konumuza dönelim.

lisede edebiyat dersinde normal bir yazılı olurduk. bir de kompozisyon yazılısı olurduk. bir gün önceden hazırlanmış beyaz kağıt. altına yamuk yazmayalım diye çizgili kağıt. bir adet ataç. yarım su bardağı zeytinyağı. şey pardon karıştırdım. bunlar hazırlanır sınıfa gelinirdi. öğretmen 1 adet atasözü söyler siz de ne anladığınızı kompozisyon olarak yazardınız. allah'ım ne saçma. başlarsınız bunu söyleyen ata'nın haleti ruhiyesinden. sallarsın da sallarsın. olum şimdi düşünüyorum da ne saçma lan. herif yaşamış bir sürü yıl. yaşadıklarından öğrendiğini bir cümleye indirmiş. efsane olay yani. sen onu tekrar açıyorsun. bunu yaptıran tüm hocalar çok ağır psikopattı bence. olum çocuk 13 yaşında lan 1 sayfa nasıl yazsın.

6 yorum var. oy verme şeysi yok yorum için tıklat:

Loana dedi ki...

:D:D Ben liseye geçtiğimde kaldırılmıştı bu, her sınavda 30 puanlık yazdırıyolardı çene bol olduğundan alıyodum tam puan da, ilkokulda gerçekten işkence bu.

Ve bize ya 4te ya 5te '' işten artmaz dişten artar'' mı ne öyle bişeyi açıklattırdılar. Lan şimdi tamam bariz ne demeye çalıştığı da göt kadar çocuk nasıl anlasın. Aman allahım ne saçmalıklar çıkmıştı. Bitanesi diş fırçalamaktan falan bahsediyodu çok iyi hatırlıyorum.

Biz de sözde çok iyi açıkladığımızdan yavşak yavşak gülmüştük çocuğa :D Konuyla alakalı olarak sen çok matahsın da karşındakine gülüyon temalı bi atasözü düşündüm bulamadım, kısmet.

littleiv dedi ki...

önce yorum için teşekkürler :)

işten almaz dişten tartar konusunda ben de diş fırçalamayla ilgili şeyler düşünüyorum sonuçta diş tartar falan. ya da çok büyük sıçtım şu anda :)

Parahuman dedi ki...

Senin yaşadığın bir nebze iyiymiş yine atasözünü hoca söylermiş. Ben hatırlarım ki hoca atasözünü de siz seçin demişti. Akla gelen en basit angut atasözlerini yazmaktan sakınayım diye kompozisyon sınavında millet hangi atasözünü çekmiş diye kopya çeken bir adam olup çıktıydım.

littleiv dedi ki...

uff da kötüymüş ya. bizimki bi nebze iyiymiş

kafana göre dedi ki...

bir ilkokul çocuğundan "komşu komşunun külüne muhtaçtır" atasözünü açıklaması istenir mi, sorarım size. "külüne bile muhtaçtır" desen neyse anlarım da bu şekilde iki gram kül üzerine bir sayfa sıçan bana yazık değil midir hocam. söleseydin keşke benzetme lan o salak filan deseydin. içimde kapanmaz yaralar açtın hoca.

littleiv dedi ki...

geçmiş olsun kafana göre :( ehhehe

wibiya widget