Kısa Kısa #76

*Naban sevgyili okur? Neyaptıng?

*Düşünsene İç anadolu şivesiyle blog yazdığımı. Bayaa bi' komik olurdu lan.

*Toplu taşımada kendisine yer verilmeyen yaşlı siniri diye bir şey var. Şimdi öncelikle metro, metrobüs gibi taşıtlarda insanlar yarım saat 1 saat ekseninde yolculuk ettiklerinden ilk duraktan itibaren oturarak gitmek için sıradaki boş aracın gelmesini bekliyorlar. Bazen 2-3 araç bile beklendiği oluyor. Ben de öyle yapıyorum ve bu çok mantıklı. Şimdi yaşlımız  bazen ilk durakta herkes oturmuşken çat diye biniyor ve yavru kedi gözleriyle insanlara bakıyor kendilerine yer vermeleri için. E amcam / teyzem 2 dakika beklersen zaten boş araç gelecek ona binerek rahat bir yolculuk yürütebilirsin. Ama yoook, yaşlı olduğu için başkalarının haklarını gasp etmeyi kendilerine hak görüyorlar. Sinirlendim, umarım böyle yapanlar bir an önce cennete giderler... Pardon bu biraz ağır oldu.

*Gelelim daha orta duraklardan binen yaşlı türlerine. Şimdi atıyorum bu yaşlı amca 55 yaşında olsun. Yani öyle ayakta duramayacak, yürüyemeyecek kadar kötü değil durumu. Zaten öyle bir şey görüldüğü anca en az 4-5 kişi hemen yer vermeye çalışıyor. Gençlerimiz 'o kadar da' bilinçsiz değil yani. Neyse efendim (orta) yaşlı amcamız kendisine yer vermeyen 2 tane genci yanyana görünce başlıyor geçirmeye. Üstelik bunu bilerek bağıra bağıra yapıyor ki herkes duysun, mümkünse ufak çaplı bir linç başlatsın.

kendisine yer verilmeyen yaşlı (temsili)

*Yaşlı amcamız bağıra bağıra "AH BU ÜLKENİN GENÇLERİNE YAZIKLAR OLSUN BE, ÜLKE NEREYE GİDİYOR" bir başlıyor, sadece kendisine yer vermeyen 2 gençten genelleye genelleye bir milletin tüm gençliğine 'İşe yaramaz, kadir kıymet bilmez, geleceğimiz bunlara mı kaldı?' türevi hakaretlerle saldırıyor. Genelde bu tip durumlarda kendisine şakirt tipli biri destek çıkıyor ve amcamız da anlatacak birini bulmanın verdiği şevkle iyice coşuyor.

*Normalde yaşlı görünce yer veren bir insanım ama bu tipleri görünce hiçbirine yer vermeyesim geliyor. -TÜRKİYE NEREYE GİDİYOR BU GENÇLİK NEDİR LAAAAN? Sen de sus artık be dayı tamam al otur yerime.

*Sinirlendim biraz sakinleşiyim OOOOOOĞĞĞMMMMM.

*Bu meditasyoncular, çakra açıcılar, kendini dinle'ciler, burççular, falcılar alayı yalan dolan he. Ortada madden bir şeyin olmadığı alış-veriş işlemlerinin %90'ı büyük dolandırıcılık bence. Olm ben niye blog yazısında etrafa şiddet saçıyorum. Komik olması lazımdı la bu yazının. Komik olmayı unutmuşum olm resmen lan :/

*Mucitlere gerçekten çok özeniyorum. Müthiş işler yapan, insanların yaşamlarını kolaylaştıran aletler yapmış insanlar. Ama o insanların mucitlik süreçlerini gerçekten merak ediyorum. Yani mesela nasıl bir ihtiyacın oldu da fotokopi makinasını bulmak zorunda hissettin? Aynı kağıttan 100'lerce çoğaltan bir adamdın da "Eeehh s.kerim yapıcaanız işi, ben çoğaltma makinesi yapıcam lan!" diye delirdi de onun için mi kastı. Gerçi sadece yazı yazabilen bir adamın da böyle bir icadı gerçekleştirmesi zor gibime geliyor. Artık nasıl bıktıysa yazı yazmaktan o anda yukarıdan bir yerlerden güç kuvvet ve oldukça fazla miktarda beyin, keşif içgüdüsü, elektronik bilgi yüklendi. O da biraz şans eseri, biraz iman gücü ile fotokopi makinasını icat etti ve hemen kullanmaya başladı. Ne diyeyim helal olsun.

*Bu devirde icat yapmak da zor abi. Her şeyi yapmışlar, ihtiyaç kalmadı ki. (Bundan sonra da hayvan gibi icat yapıldı, mal gibi rezil oldu)

Nası ama 2 günde tak gömdüm yeni blog yazısını. Bundan sonra böyle aslan. Öpüyom gadandan. Yorum yapmayı, yazıyı Twitter paylaşmayı unutma.


27 yorum var. oy verme şeysi yok yorum için tıklat:

Adsız dedi ki...

yaşlılara yer vermeyelim.

littleiv dedi ki...

hahah yazıdan bu mu çıktı :)

Unknown dedi ki...

sınava çalışıyorum şimdi ama senin güzel hatrına düze çıktığım ilk zamanda mutlaka okuyup ayrıca bir yorum daha yazacağım.

Unknown dedi ki...

Adamlar işi biliyo :D

Monde Toxique dedi ki...

iç anadolu şivesi ile yazsaydın, istediğin komik blog yazısını elde edebilirdin sanırım.

Oğuz dedi ki...

Özel güç o. Yaşlandıkça mana kazanıyorlar ve delici bakışların etkisi artıyor. =)

Adsız dedi ki...

elde ders kitabı gördüklerinde 'şu gençlere matematik öğreteceklerine biraz ahlak dersi versinler' diye yakaran teyzelerimiz.

Adsız dedi ki...

Hll spr dvm!

littleiv dedi ki...

heheh teşekkürler Seda :)

dogalselection dedi ki...

Kulaklık, kulaklık..
Kulaklık büyük icat
Takıyorsun yaşlı maşlı kalmıyor
Nası sinirlendirdiyse yaşlılar bunu, adam eeeeh sikerim böyle işi demiş kulaklığı icat etmiş :D

littleiv dedi ki...

@Gizem :)) sanırım bu onların taktiği

littleiv dedi ki...

@Monde bu haliyle olmamış diyorsun yani :)

littleiv dedi ki...

@Oğuz, katılıyorum abi :)

littleiv dedi ki...

@Adsız 1, haydaaaaa o neymiş ya öyle :)

littleiv dedi ki...

@Adsız 2, eyvallah :)

littleiv dedi ki...

@dogalselection, ooo kimler burdaymış :)

valla doğru söylüyosun ya, ben yolda kitap okumayı tercih ettiğimden duyuyorum ama kulaklık mühim cidden

Mehmet Fatih Çandır dedi ki...

Bi de yer versen bile gurur yapıp oturmayan yaslilarimiz var ki onlar daha vahim vaka. Kesinlikle incelenmeli..

littleiv dedi ki...

@Mehmet, onlar kendilerini hala genç hissedenler, bunlara göre daha iyiler bence :)

Laglog dedi ki...

Çok tebrik ederim, çok doğru bir yazı olmuş. Çok yerinde tespitler ancak toplu taşımayı kullanmayanlar için çok anlamlı olmayabilir. Zenginler için de bir şeyler yazman gerekir :D Svgler.

Unknown dedi ki...

Geçen bi yaşlı teyzeye yer vermek istedim, poşetleri al yeter evladım dedi. Bu da apayrı bi vaka. Üstünde düşünülmesi lazım.

littleiv dedi ki...

@Laglog, hahah genelde toplu taşımada geçiyor günümüz 3 saati o yüzden mecburen yazıyorum. Eski yazılarda uçak yolculuğu da var bi' göz atabilirsiniz :)

littleiv dedi ki...

@Muhammet, öyle teyzenin de elini öper zorla yerime oturturum işte. Hakaden var haketmeyen var.

Emrah Tezcan dedi ki...

Arkadaş şahit olmuş; yazdığın şekilde söylenen orta yaşlı bir amcanın eşi demiş ki; "şimdiki gençler senin benim zamanımızdaki gibi kolay şartlarda çalışmıyorlar, onların oturmaya daha çok ihtiyacı var." Bunu diyen teyze, teyze gibi teyze.

Aşağıdaki olay da benim başımdan geçti. Trajikomik bir saçmalıktı.

http://emrahtezcan.blogspot.com/2013/09/kacrdgmz-durak-sosyal-bilinc_6.html

Blog yazısına, blog yazısıyla cevap vermek de enteresan oldu, evet :)

littleiv dedi ki...

hahah bak o teyze ne güzel teyzedir işte.

yok yok blogları paylaşalım daha çok okuyalım okutalım tabi :)

Unknown dedi ki...

Evet okudum ve yorumluyorum
sen haklısın. onlara da laflar hazırladım:p
bizim burada da(izmit) çok oluyor böyle şeyler. bizde otobüsler oldukça yetersizdir sayı ve boyut olarak. öğrenciler ders çıkışları otobüste yer bulabilmek için ve özellikle oturarak gitmemek için sıraya girerler, sırası geldiğinde de otobüse geçer otururlar. üniversitenin hastanesine gelen ve çoğunun menopozdan başka hastalığı olmayan orta yaşlılar otobüs durağında metrelerce kuyruk olup bekleyen öğrencileri bir omuz hareketiyle itip sıranın ırzına geçtikten sonra otobüse girip oturan öğrencilerden yer beklerler. o öğrencinin kaç saatlikten dersten çıktığını, oturabilmek için ellerinde ağır kitaplarıyla kaç dakika beklediğini umursamazlar. azrail gibi beklerler kalkmanı.kalkmazsan başlarlar tantanaya. kalkmamak değil artık kendini toparlayamayıp az bir geç kalksan bile başlarlar konuşmaya.
sonra da saygısız olan gençlik olur...

littleiv dedi ki...

@seda kara; müthiş yorum, süpersin :)

Unknown dedi ki...

Yaziya baya gec gelen bir yorum olacak ama 4. Siniftayken hocaya "siz de bir zamanlar genctiniz ve bu ulke hic de iyiye gitmemis bence" demistim.
Pisirik gencler dahi olanlardan daha cok isine geliyor orta yas ve ile rising...
Yazi hos😊☺

wibiya widget